17 Lut Brak komentarzy admin Emfot , , ,

BMI to skrót od angielskiego Body Mass Index – dzięki temu współczynnikowi możemy ustalić, czy pomiędzy naszą wagą a wzrostem są wyrażone wzajemne prawidłowości. Daje to pewną kompetencję na temat zagrożenia skrajnie wysoką wagą lub niedożywieniem. Trzeba mimo wszystko pamiętać, że poprzez wyliczenie tego wskaźnika nie poznamy zawartości tkanki tłuszczowej w budowie organizmu, co może dawać nieprawdziwy obraz właściwej masy ciała. Nawet gdy współczynnik ciężaru ciała do wzrostu podniesionego do kwadratu sytuuje się w przedziale normy, zawartość tłuszczu w masie ciała może być nazbyt znacząca. Indeks ten jest więc korzystny jako instrument do szybkiego, orientacyjnego sprawdzenia, czy nasza waga jest prawidłowa.
Oblicz BMI – wzór jest klarowny i polega na podzieleniu własnej wagi przez wzrost wyrażony w metrach do kwadratu. Zdobyty wskaźnik należy zrewidować w tabeli – wynik pomiędzy 18, 5 a 25, 0 oznacza wagę prawidłową oraz brak zagrożenia otyłością lub niedowagą. Natomiast rezultat powyżej 30, 0 to poważne ostrzeżenie – oznacza I stopień otyłości, co może skutkować poważnymi problemami natury zdrowotnej. Przy takim rozpoznaniu warto bez ociągania się udać się do dyplomowanego znawcy żywienia w celu ustalenia jadłospisu i planu odchudzania.