17 Lut Brak komentarzy admin Emfot , , ,

Diet odchudzających, które obiecują niesamowite wyniki, jest bardzo dużo, warto wszakże odnosić się do nich zdroworozsądkowo. Co poniektóre z nich mają tę wadę, że pustoszą organizm, ponieważ przewidują bardzo małą ilość kilokalorii oraz niewielką ilość składników odżywczych, więc nawet jeżeli faktycznie dobrze odchudzają, lepiej się ich wystrzegać w trosce o swoje samopoczucie. Inne zaś przewidują przygotowywanie posiłków, na które należy by wydawać mnóstwo pieniędzy, na to tymczasem nie każdy może sobie pozwolić, na przykład jeżeli mamy na myśli spożywanie dojrzałych owoców w trakcie zimy czy też ogromne ilości drogich ryb. Nie trzeba aczkolwiek dokładnie trzymać się wskazań, przy minimalnej wiedzy można samemu przygotować sobie dietę, a właściwie codzienne menu, bez restrykcyjnego trzymania się zaprezentowanych wskazówek. Najlepiej inspirować się nimi i reorganizować je na podstawie własnych możliwości, a także zapotrzebowania, bo na przykład osoba, która ciężko pracuje fizycznie, nie może być na diecie dostarczającej mikroskopijną ilość kilokalorii, bo najzwyczajniej w świecie nie będzie mieć energii. Zdrowa dieta odchudzająca to przede wszystkim taka, która nie zakłada żywności wysoko przetworzonej, słodkości i w ogóle wielkich ilości cukru, czy też potraw smażonych. Mnóstwo w niej za to chudego mięsa drobiowego, ryb, kasz, pełnoziarnistego ryżu, pieczywa i makaronów oraz oczywiście jak najpotężniejsze ilości warzyw i owoców, najlepiej świeżych. Do tego warto dodać pożywienie bogate w błonnik, na przykład otręby, suszone owoce, płatki owsiane i pieczywo razowe, by udynamicznić przemianę materii.