17 Lut Brak komentarzy admin Emfot , , , ,

Wprowadzanie w codzienne życie zdrowej diety staje się coraz bardziej popularne w dzisiejszym świecie. Racjonalne odżywianie się jest bardzo modne, dlatego coraz więcej ludzi interesuje tym zagadnieniem. W jaki sposób komponować posiłki, żeby posiadać z nich jak najwięcej korzyści? Jaką dietę stosować, by móc cieszyć się dobrze zbudowaną sylwetką? Właściwa dieta ma na celu przede wszystkim zapewnienie naszym komórkom wszystkich niezbędnych składników odżywczych. Nie mniej istotne jest również dostarczenie białek, tłuszczy, węglowodanów, witamin oraz minerałów we właściwych proporcjach. Zdrowe osoby najwięcej energii w trakcie dnia powinny pozyskiwać z produktów zbożowych. Unikajmy białego pieczywa, ponieważ nie posiada ono za dużo wartości odżywczych, a poziom glukozy we krwi po spożyciu produktów z białej mąki gwałtownie rośnie. Produkty wyprodukowane z pełnego ziarna zawierają wiele błonnika wspomagającego procesy trawienia. Bardzo istotne jest spożywanie odpowiedniej ilości warzyw, które można spożywać niemal bez ograniczeń. Posiadają one wiele wartościowych witamin i minerałów koniecznych do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Zdrowa dieta to również owoce, które powinniśmy spożywać mimo wszystko głównie w pierwszej połowie dnia, ponieważ zawierają znaczne ilości fruktozy odkładającej się w postaci tkanki tłuszczowej. Owoce warto spożywać z produktami zawierającymi tłuszcz, dzięki czemu możliwe staje się absorbowanie witamin A, E i K. Mleko i produkty mleczne zawierają dużo wapnia oraz witaminy D, dlatego polecane są przede wszystkim w jadłospisie najmłodszych. Żywe kultury bakterii zawarte w kefirze, jogurcie lub maślance pozytywnie oddziałują na mikroflorę jelit.