Dieta odchudzająca nie zawsze bywa wystarczająca. Sporo z nas stosowało już bowiem rewelacyjne diety-cud, które poza utratą nadwyżki skumulowanej w naszym ciele wody, nie dawały żadnych innych skutków. Początkowa błyskawiczna utrata wagi skutkowała w większości przypadków jej powrotem – często z efektem jo-jo.
Warto więc mieć na uwadze, że istnieje tylko jedna dieta dobrze działająca na pozbycie się wagi. Jest to wprowadzenie zdroworozsądkowego jadłospisu pozbawionego nadmiaru tłuszczów oraz węglowodanów. Nie jest ona trudna do wprowadzenia w życie – dietetyczny lunch lub śniadanie da się bowiem przygotować w parę chwil i bez potrzeby używania skomplikowanych, ekskluzywnych składników. Wiele dietetycznych dań opiera się w naszym przypadku o produkty, które na co dzień znajdujemy w naszych domach.
Jaka jest tajemnica łatwego, dietetycznego obiadu? Przede wszystkim problem tkwi w proporcji używanych do jego przygotowania składników. W obiedzie nie powinny wszakże pojawić się węglowodany proste, a wyłącznie produkt białkowy – mięso, ryba lub owoce morza, oraz surówka bez dodatku majonezu, świeże lub gotowane na parze warzywa. Produkt białkowy według zaleceń powinien zajmować 1/3 talerza, podczas gdy 2/3 powinny być wypełnione warzywami. Wszystkie elementy obiadu zaleca się by były o zredukowanej ilości tłuszczu i możliwie jak najmniej przetworzone.
Ta bardzo prosta reguła pozwala nam komponować wiele posiłków o rewelacyjnym smaku. Dania obiadowe mogą być zatem mocno urozmaicone, dzięki czemu nie będziemy właściwie czuć, że żyjemy na diecie. Sprawi to, że kilogramy zaczną znikać bardzo szybko, a proces chudnięcia nie będzie dla nas dłużej katorgą.