Duże grono kobiet odchudza się przez cały czas. Nie bierze się to jednak z powodu ich nadmiernej wagi, ale dbania o własną prezencję. W każdej chwili chcą się dobrze prezentować i dieta odchudzająca jest jednym ze sposobów, nawet jeżeli chodzi tylko o zgubienie 1-2 kg. Trików na pozbycie się niepotrzebnych kilogramów jest mnóstwo i wszystkie przynoszą rezultaty. Problem jednak dotyczy pewnych kluczowych kwestii:
– bilansu kalorycznego,
– zapewnienia podstawowych składników,
– wpływu na zdrowie.

Dieta redukująca masę
W Internecie jest wiele przepisów na diety odchudzające. Dieta kapuściana, Dukana, szwedzka, norweska to tylko niektóre spośród nich. Ich pozytywem jest błyskawiczna utrata masy, ale niestety powodują efekt jo jo i niewystarczającą ilość kluczowych dla organizmu składników.
Właściwie skonstruowana dieta odchudzająca powinna uwzględniać różnorodność produktów, zapewnienie właściwej ilości witamin i mikroelementów oraz eliminować uczucie głodu. Najlepiej, by dietę sporządził kompetentny dietetyk. Będziemy mieć wtedy pewność, że dieta będzie zawierać wszystkie potrzebne dla organizmu składniki.

Elementy efektywnej diety odchudzającej
Skuteczna dieta odchudzająca to taka, która przynosi systematyczną utratę wagi. Nietrudno jest stracić kilka kilogramów w ciągu miesiąca, ale jest to opłacone morderczymi głodówkami, a potem kilogramy przybywają z nadmiarem. Skuteczna dieta jest dietą długofalową i opiera się na trwałej zmianie przyzwyczajeń żywieniowych. Kluczowe zasady to:
– 5 posiłków dziennie,
– jedzenie co 3 godziny,
– sycące śniadania,
– kolacja 2 godziny przed snem,
– dużo jarzyn i owoców,
– produkty bogate w błonnik,
– woda mineralna w zastępstwie soków.
Każda dieta odchudzająca powinna być wspomagana wysiłkiem fizycznym. Nie muszą to być intensywne ćwiczenia na siłowni. Fitness, taniec, jazda na rowerze, jogging czy przechadzki w zupełności wystarczą.